Een interview met Véronique, technisch administratief medewerkster
Met veel enthousiasme hebben we Veronique geïnterviewd. We waren erg nieuwsgierig hoe zij het pad met Krosto Office heeft ervaren, wat zij verstaat onder 'werkgeluk' en wat een werkgever moet doen om haar binnen te houden. In het interview lees je er alles over. Veel leesplezier!
1. Wat trok je aan in Krosto Office?
“Al vanaf het begin verliep het contact super. Het was fijn, persoonlijk en snel. Top, dus! Ik vind het namelijk belangrijk dat er eerst persoonlijk contact is in plaats van een lijst van openstaande vacatures die direct onder mijn neus wordt geschoven. Jill keek echt naar wat er bij me past en dat vond ik erg fijn.”
2. Waar ben je naar op zoek in een baan? En wat moet een werkgever doen om jou binnen te houden?
“Communicatie is erg belangrijk. En dan vooral het gevoel erachter, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik moet mezelf echt onderdeel voelen van het bedrijf. Ik ben immers meer van mijn wakkere uren op het werk dan thuis. Daarom is het ontzettend belangrijk dat dit gevoel goed zit, en dat begint met een fijne en open manier van communiceren.”
3. Zet je doelstellingen voor jezelf?
“Nu even niet en dat komt omdat ik net ben begonnen. Eerst maar eens even wennen en het bedrijf nog beter leren kennen. De doelstellingen komen pas later als ik weet wat mijn plek is en hoe ik mijn functie het beste kan inrichten.
Ik vind het wel erg fijn om naast mezelf iemand anders te hebben die mij helpt met deze ontwikkeling en het zetten van doelstellingen; iemand die me eraan herinnert. Ik neem hierin over het algemeen zelf het initiatief maar als er iemand anders is die hier ook betrokken in is, voel ik mezelf écht onderdeel van een organisatie.”
4. Wat voor een soort begeleiding, training of coaching heb je nodig in je werk? En waarin zouden wij je kunnen helpen?
“Ik vind het fijn om contact te blijven hebben. Ik trek zelf wel aan de bel als er iets is maar regelmatig contact zou ik zeker fijn vinden. Ik ben eigenlijk niet gewend om zoveel contact te hebben met een bureau zoals Krosto Office, maar dat vind ik alleen maar fijn.
Ik verlang wel naar een goed inwerktraject, een paar weken is over het algemeen genomen genoeg. De tijd dat zo’n inwerktraject in beslag neemt ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van bijvoorbeeld de uitleg.
Ik sta overigens héél erg open voor trainingen en opleidingen.”
5. Zou je ons aanbevelen bij vrienden /familie?
“Jazeker! De open communicatie die ik net al benoemde en het out-of-the box denken zijn hierin erg bepalend geweest. En daarnaast hadden we persoonlijk ook direct een klik waardoor mijn vertrouwen snel groeide. Je hebt me onwijs geholpen en daar ben ik heel erg bij mee!”
6. Naar of over welke onderwerpen lees, luister, kijk je graag? We willen namelijk meer gaan doen om onze kennis te delen, bijvoorbeeld door middel van blogs, podcasts, webinars e.d.
“Mijn smaak is heel erg breed, kan van alles zijn! Series zoals Grey’s Anatomy vind ik bijvoorbeeld erg leuk. Maar ook voor een lekkere roman of een spannende misdaadserie kan je me wel wakker maken.
Maar ook vakinhoudelijke onderwerpen interesseren me. En het fijne aan bijvoorbeeld een podcast is, is dat ik die op pauze kan zetten of kan doorspoelen wanneer dat beter uitkomt. Dus als jullie hiermee gaan starten, sluit ik me aan!”
7. Wat betekent werkgeluk voor jou?
“Lastige vraag! Zoals ik als zei, ik zit toch een groot aantal uren van mijn dag op het werk en daarom is het aspect werkgeluk erg belangrijk voor mij. De sociale contacten en ontwikkeling zijn bijvoorbeeld onderdelen die mijn werkgeluk wel bepalen.”
8. Wat zijn de voordelen van een detacheerder.
“Ik vind het fijn om te werken met een partij die precies weet wat ik wil en daarmee aan de slag gaat. Ook omdat een detacheerder over het algemeen een groot, uitgebreid netwerk heeft. Het gemak en de kwaliteit vind ik erg aantrekkelijk.”
9. Wat zou een nadeel zijn om voor een detacheerder te werken?
“Ai, ook lastig om te beantwoorden. Het enige nadeel dat ik me kan bedenken, zou het invullen van de uren zijn, de administratieve dingen. Meer kan ik echt niet bedenken! En ik kan me voorstellen dat iemand het lastig vindt om niet direct bij een werkgever in dienst te zijn. Maar ik zie die dingen niet als nadeel; ik zie daar vooral de voordelen van”.